Nu vill jag ha er hjälp. Eftersom det finns bra internet hos David (hans grannar) så kan jag passa på att ladda ner filmer. Ge tips på filmer ni gillar (ingen skräck/thriller.) Obs! Det behöver inte på något sätt vara nya filmer.
Nu ska jag snart somna in efter ännu ett youtube-marathon i sidenpyjamas hos David. Jag lämnar er med ett klipp från min favoritkomiker när han säger några väl valda ord om min generation.
håller med emilia, något av wes anderson, även min favoritregissör. the royal tenenbaums eller life aquatic with steve zissou rekomenderar jag. :)
s
4 november 2008 09:43
Get Smart! Otroligt rolig film, trodde jag skulle kissa ner mig i biosalongen. Den och klassikern Sunes Sommar såklart. That's the shit (:
johanna
4 november 2008 09:54
Du har säkert sett den, men Den Gröna Milen är ju en helt underbar film =)
Beckfan
4 november 2008 09:54
ja alltså man får tycka vad man vill om svensk film och thrillrar men BECK BECK BECK filmerna är must-see tycker jag. Om du inte har sett alla, ladda hem dom. Snabbt och Enkelt på piratebay :)
Young at heart. En riktig feelgood-dokumentär om gamla pensionärer som startar en kör och sjunger rockklassiker. Kolla in trailern på youtube, du kommer bli så jävla sugen: http://www.youtube.com/watch?v=CjnfoFg7i7g Inget slår den. \o/
Om du skulle ha missat Last king of Scotland så föreslår jag absolut den också. Beroende på vilken sorts filmmänniska du är så kan jag även föreslå Spirited Away, den är underbar men väldigt speciell :)
Då måste jag få tipsa om Before Sunrise och uppföljaren Before Sunset. Första filmen handlar om en tjej och en kille som träffas av en slump på ett tåg och killen övertalar tjejen att gå av med honom i Wien och hålla honom sällskap till morgonen därpå eftersom hans flyg går då. De spenderar kvällen och natten med att promenera omkring i Wien och prata om allt mellan himmel och jord. Andra filmen handlar om när de träffas igen. Båda filmerna består alltså i stort sett bara av dialog mellan dem två, men blir ändå aldrig långtråkig. Två filosofiska och väldigt romantiska filmer som måste ses!
Garden State är min favoritfilm. Det är Zach Braff, han från Scrubs, som har regisserat, producerat och spelar huvudrollen. Grymt bra, både rolig och bara allmänt .. bra.
Sedan är ju I am Sam en grym feel good-film, med Jean Penn som utvecklingsstörd.
Filmer av Lars von Trier: Breaking the waves, Dancer in the dark, t ex. Oslagbara! Och så en helt annan kategori: Stekta gröna tomater... en riktig gammal goding!
Åh, om ni ska ladda ner så ska ni självklart ladda ner Sunes jul. Jävlar vad den är rolig att se! Och åh, ladda ner Bert avsnitten som gick på tv för en evighet sen! Eller så kommer jag över med allting på dvd till dig, haha :)
Vet ju inte vad du gillar för typ av film, men en som jag kan se om och om igen är Phantom of the Paradise. Ja, det står horror movie i beskrivningen, men det är mer utav en urflippad musikal. Jag gillar nämligen inte heller skräckfilmer...
Amanda J
4 november 2008 18:52
Har sett att ingen har skrivit Forrest Gump. Jättrebra film!
Och Into the Wild är också bra. VÄldigt bra. Annorlunda film.
Änglarnas stad är något man ska se tycker mamma. Själv så gillar jag alla typer av gammal disney film, som typ lejon kungen. Men en film som jag inte kan se utan att böla hela tiden är ringaren i notre dam. Tycker att den är så sorglig.kram
Tove
4 november 2008 19:54
Vilket kanon-klipp! Amelie från Montemartre, den får mig alltid att le! (Kom ihåg att tanka med subtitle, om du inte kan franska iof) Imorrn ska jag se er Cirkus, weiii =D
* Far side of the moon (har en helt underbart bitterljuv monolog i en bar) * High Strung (Där Jim Carrey spelar döden och Steve Oedekerk som skapat alla thumb-filmer har helt fantastiska monologer) * Boy A (Rätt ny brittisk film. Biter tag i hjärtat) * Borat (du har säkert sett den. Men den är ju skitrolig) * Man on the moon (den här MÅSTE du ha sett. Jim Carrey i en helt fantastisk gestaltning av komikern Andy Kaufman. Också Gökboet-regissören Milos Forman.) * Eternal sunshine of the spotless mind (Charlie Kaufman, Michel Gondry och Kate Winslet. Vad kan gå fel?) * och här är en film jag gjort: http://www.youtube.com/watch?v=z3Z6V4YncJk
Förresten,imorgon åker jag till Galapágosöarna och Ecuador. kommer skriva om det i bloggen, när jag badat med hajar etc. du får gärna kolla upp det sen! Send me som love!
En av de absolut bästa filmer jag har sett. Annars Döda poeters sällskap, 21 grams.
Jonathan
4 november 2008 22:46
Finding Forrester är en helt ok film. Annars är ju Truman Show bra men den har du nog redan sett. Är inget särskilt Jim Carrey-freak(Tycker att han oftast blir för mycket i det han gör) men i Masken eller The Mask kommer han helt till sin rätta. Big Fish är också riktigt bra. Du har nog också sett den(Det har nog dom flesta) men det går inte att undgå att Good Morning Vietnam är en fantastisk film.
Over and out!.
/J
Kakmonstret
4 november 2008 23:09
Som Maria nämnde tidigare.
Wristcutters: A Love Story
En av mina favorit filmer och soundtracket är underbart.
sed
5 november 2008 00:52
the great debaters med denzel washington..grymt bra =)
Eddie
5 november 2008 01:30
Vilka skitfilmer många föreslår, haha! Ja se kvinnor.
ME
5 november 2008 11:05
Ungdomarna (en annan är ju snart 30, huga!)föreslog ju faktiskt en del bra filmer. Mycket imponerande! Som de redan sagt: Juno, Eternal sunshine, Into the wild, Crash...men kan även rekommendera Darling, Little Miss Sunshine och Dan in real life. "Saved!" om du gillar high school filmer med attityd, "A love song for Bobby Long" om du skulle känna för ett drama med snygga Scarlett Johansson, "Linas kvällsbok" för igenkännande tonårsupplevelser, "Cry Baby" är gammal men en godiing. "Nightmare before christmas" och "How the grinch stole christmas" såhär till jul.
Men jag är ju av honkön, så min åsikt räknas väl inte...Eddie :P
Eftersom hemsidan är nere av oklar anledning så kör jag på här tills vidare. Dessutom är detta länken som angivits från ticksters sida om min inspelningen av min stand-up special.
Återkommer snart med mer info. ...
Då står det äntligen klart vart jag ska flytta, och min förhoppning är naturligtvis att ni följer med mig i flytten. Vill ni göra det så klickar ni här ...
Det är segt nu, jag förstår det. Men det beror inte på mig. Inte längre i alla fall. Är det någon ni ska vara upprörda på nu så är det något företag som heter Crystone, utan att säga för mycket. Förhoppningsvis är allt löst i eftermiddag, ingen vill ...
Eftersom det inte riktigt finns någon godtagbar ursäkt till att bara försvinna ur en relation såsom jag har gjort, helt utan förklaring, så låter jag bli att ens ge det ett försök. Det här blir egentligen inget kul inlägg. Inte heller intressant. Ani...
Jag vet. Uruselt bloggande. Men det kommer igång, så fort nya siten är uppe. Ska till de som designat sidan på Fredag kl 14 så de kan visa mig allt jag inte förstått mig på. Tills dess - här är två bilder från travet i lördags. Det är festligt m...